Rocky Roads

 
 
För några dagar sedan testade jag att göra en ny variant av mitt absoluta favoritjulgodis, Rocky Roads. Istället för mörk choklad innehöll detta recept ljus choklad, så jag använde originalet från Marabou som jag tycker är absolut godast. Jag skojar inte, dessa är helt oslagbara! Och så enkla. Förra året klickade jag upp dem i små formar och dekorerade med strössel format som snöflingor (ursöta blev dem), men det går lika bara att hälla alltihopa i en form och sedan skära upp i valfria bitar. Gjorde det sistnämnda i år, går ju aningen snabbare ;) 
 
Recept ♥
 
 40 bitar
  • 400 g mjölkchoklad
  • 15 st kola (dumlekola laktrits)
  • 3 1/2 dl blandade salta nötter (tex cashew-, pistasch- och jordnötter)
  • 1 dl Rice Krispies
  • 1 1/2 dl minimarshmallows
  • 1 1/2 dl geléhallon
Smält chokladen i vattenbad. Blanda chokladen med övriga ingredienser. Bred ut smeten i en bakpappersklädd form, ca 15 x 20 cm (för ca 40 bitar). Ställ kallt ca 2 timmar. Stjälp upp och skär i bitar. Njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen