Nothing like those spring days

 
Hej bloggisen! Tänkte ge er några pics och en "liten" uppdatering om vad som hänt den senaste 1½ veckan.
 
Förra måndagen åkte vi som sagt ner till Uppsala för att hälsa på för första gången. Där fick vi bo på ett supermysigt, nybyggt hotell mitt inne i stan, Jeppe fick träffa laget, träna lite och fixa med utrustningen, och så fick även tid till att utforska staden, träffa min kusin och kolla på en lägenhet. Lägenheten var tyvärr lite för liten för oss så där blev det inget napp, men staden fattade vi tycke för direkt. På onsdagen bilade vi hem igen, och sedan spenderade vi nästan hela helgen hos mina föräldrar där jag har börjat renovera lite gamla möbler. Ska visa er före- och efterbilder sedan, det blir så snyggt! Först ut blev en gammal träfärgad byrå som jag och mamma fyndat på loppis för ett par år sedan. Jag sa redan då att jag skulle måla om den men det har aldrig blivit av så det passade rätt bra att göra det nu istället. Tänker ta den med till Uppsala sen.
 
På lördagen sen åkte vi hem till Jeppes föräldrar och sov där till igår, då vi på eftermiddagen bilade ner till Uppsala igen. Det blev en tidigare comeback än väntat, och det eftersom Jeppe var tvungen att vara med i ett cykellopp kl.10 imorse. De ska cykla 9 mil ner till Stockholm med laget (och massa andra, tydligen är det rätt många kändisar som deltar då det är välgörenhet) och sedan tar de bussen tillbaka. Han ringde nyss och då hade de hunnit halvvägs, haha. Själv drog jag på mig löpskorna och sprang en lång tur genom Stadsparken längs Fyrisån för att upptäcka staden lite. Här i söder har det ju börjat grönska för fullt och det är bra mycket varmare i luften än hemma så det var så otroligt skönt! Det känns verkligen att det är vår och jag fick sån energi av hur vackert allt var, och av hur gott det doftade. Jag hade kunnat springa hur långt som helst, det enda jag kunde tänka på var hur underbart allt var och hade jag haft mobilen med mig hade det inte blivit mycket till springtur. Då hade jag istället haft fullt upp med att fota, så det var lika bra att jag lämnade den hemma, haha. 1½ timme var jag ute och sprang och bara njöt, sedan gick jag och köpte en sallad och en smoothie till lunch som jag nyss mumsade här på hotellet. Vi bor på samma som tidigare och här ska vi troligtvis bo ända till på fredag då vi åker hem igen. Känns toppen, det är så mysigt och vi får frukost serverad varje morgon. Riktig lyx! Jag hoppas att vi får chansen att titta på några fler lägenheter i veckan också, men om inte så får vi nöja oss med att fortsätta utforska den fina staden. LATERO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen