The Hunger Games

 
 Åh vilken härlig tisdag det blev! Först jobb, sedan hem och käka och därefter bio med Martin och Carro. Vi såg nya Catching Fire och den var ju bara sååå sjukt BRA! Jag älskade den första filmen och denna var ju om möjligt ännu bättre. Jag har en liten tjejcrush på Katniss tror jag visst, hon är ju så ball. Och vacker så det är inte klokt! Girlpower. 

Ida Sjöstedt Girlie Dress

 
Fy fan vad skönt det är med helg!!! Så otroligt underskattat med lediga dagar när man jobbar 5 dagar i veckan alltså. Denna lördag har vi varit på Plantagen och köpt oss en liten adventsgran (julpyntningen är i full gång här på Verkmästargatan) och sedan besökte vi Myrra där vi köpte vackra julgranskulor i fattigmanssilver. Hittade även en fin stjärna i silverglitter som vi hängt upp i köksfönstret. Sedan blev det sushimiddag och hemmamatch mot Troja. Blev tyvärr ingen vinst, men men.. 
 
.. tänkte visa upp min fina klänning från Ida Sjöstedt som jag ska ha till jul också! Är så otroligt nöjd med den. Man kan även ha den som tröja till ett par jeans, t.ex. 1295:- gick den på och jag beställde den från Nelly. I´m in löv ♥

Rebecca Stella

Rebecca måste vara en av Sveriges snyggaste tjejer, lätt. Hon verkar ha en så grymt skön inställning till livet också, en riktig inspirationskälla. Hennes kropp är ju dessutom to die for, och hon är alltid så sjukt snygg i håret. Jag älskar den mörkbruna färgen hon har nu och är riktigt sugen att göra nåt liknande själv. Det är väldigt mörkt och stor skillnad jämfört med färgen jag har nu, men jag hade något liknande för ett par år sedan och den gången fick jag höra från alla håll och kanter att jag passade jättebra i det. Dessutom är jag så sjukt trött på blont hår, blöh. Har bokat en tid hos min privata frisör Angelica (gammal klasskompis alltså, hehe) innan jul och hinner jag inte ångra mig innan dess blir det dessa bilder jag tar med mig till henne. Spännande, iiih...

I adore you, Miley

 
Miley är så jävla grym! Jag älskar hennes nya platta. Har visserligen alltid tyckt om hennes musik, men sedan hon bytte stil är hon så sjuuukt bra tycker jag. Denna låt är min absoluta favorit, och även FU är riktigt bra! Perfekt att ha i lurarna då man jobbar. Love ♥

Jofama by Kenza

 
Säljer en sjukt snygg Jofama by Kenza 7 jacka i storlek 36 för den som är intresserad! Säljes pga att jag har två likadana jackor i två olika storlekar. Annons hääääär.

Himla

 
Ledsen för seg update, babes! Glömmer totalt bort att skriva, haha. Kul att se att ni är några stycken som har tålamodet att ändå titta in här varje dag :)
 
Haft en bra helg då? Det tycker jag att jag har haft i alla fall. Vädret har varit på topp, 10 grader och sol - hur ofta såhär i mitten på november?!, så jag och gubben tog en runda på stan igår för att kika efter lite julklappar. En fick vi med oss. Även lite annat såsom inredningsprylar och några nya blommor fick följa med hem. Vi tog nämligen en tur ut till Himla outleten också som ligger vid mitt jobb, där de har helt fantastiskt fina saker. Jag hade aldrig hört talas om märket Himla innan vi flyttade hit till Uppsala, men blev rätt snabbt introducerad då det är grundat här i stan. Älskar verkligen deras textilier, helt underbara. Det är tyvärr rätt dyrt, men priserna är något bättre i Outletbutiken än inne i stan, så vi köpte två svarta mattor vävda i bl.a läder till sovrummet och det på bilden ovan, en mugg till tandborstarna samt ett tvålfat och en liten doftpåse som luktar helt galet gott av nejlikor. Hela vardagsrummet doftar jul nu, och jag älskar det! Köpte även en födelsedagspresent till min mor som fyller år till helgen.
 
Idag gjorde vi en liten utflykt till huvudstaden, gillar att vi har så nära till Stockholm nu att man lite impulsivt blåser dit på bara 45 minuter med bilen. Nästa besök blir dock efter löning, så man har några pengar att shoppa för också ;) jaja, imorgon väntar en ny vecka och massor av jobb igen. Helgerna går verkligen alldeles för fort... ha en fin söndagkväll, puss!

Illums Bolighus, DK

 
Illums Bolighus, Köpenhamn.
 
Fotade detta dröm-skyltfönster på Ströget förra julen och jag bara älskar allt. Danmark har så fruktansvärt mycket fin design och inredning ♥ 

Monday blues

 
En helg går fan alldeles för fort alltså. Hinner ju knappt andas ut förän det dags för en ny vecka. Nåja, det var kul så länge det varade i alla fall! Fick nämligen ett överraskande och glädjande samtal på lördagförmiddag av min kusin Carro, som berättade att hon och hennes sambo var på väg från Stockholm (där de bor) till Uppsala och ville passa på att träffas. Så vi möttes upp i stan, gick runt och kikade i butiker, tog en frozen yoghurt i Svavagallerian och surrade på om allt möjligt. Jag och Jeppe hade aldrig träffat hennes nya kille tidigare så det var skitkul att äntligen få ett ansikte på honom. Supertrevlig! Och självklart ville vi förstås höra allt om graviditeten. Ja, de väntar barn och jag är så otroligt glad för deras skull! Blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på att min fina, fina kusin ska bli mamma i februari. Älskar henne som min syster och jag vet att hon kommer bli världens bästa mamma ♥ 
 
Denna måndag har i alla fall rullat på relativt snabbt på jobbet, och ikväll är jag ensam hemma eftersom Jeppe är på bortamatch i Stockholm. Inte lika kul men det är livet som hockeyfru det, tss. 

The friday times

Friday I´m in löööv!
 
Bara känslan av att hela helgen ligger framför en är ju totalt oslagbar. Jag och gubben har precis ätit världens godaste saffranssemla, druckit varm choklad och nu myser vi för fullt i soffan framför Idol. Imorgon ska vi ner på stan för att strosa runt och leta lite julklappar (japp, för en gångs skull ska jag vara ute i god tid) och på söndag åker vi eventuellt ut till Ulva Kvarn och tar en fika om vädret tillåter. Jag åkte förbi där med jobbet igår och det såg så himla mysigt ut. Ha en fortsatt mysig kväll, babes.

Markslöjd Christmas Collection

 
Bara jag som längtar till julen eller?
 
Kollar runt för fullt efter juldekorationer och annan mysig inredning och först att ta plats här hemma blev en ljuskrans från Markslöjd. Stjärnor och ljusstakar i all ära men tyckte det var dags för en liten förrändring. Jag älskar Markslöjds lampor, och denna var dessutom nedsatt från 599:- till 249:-. Snacka om kap! Bilderna gör inte riktigt kransen rättvisa men det blev fantastiskt fint i vardagsrumsfönsret. Till helgen ska jag släpa med mig min älskling till min favoritbutik Myrra här i Uppsala och dreggla över allt vackert pynt de har där. Kanske eventuellt dricka lite glögg också för att komma in i rätt mode.
 
Förra året firade vi ju jul i Köpenhamn och även om det förstås var supermysigt med en weekend på hotell vid ett ljusbeklätt Tivoli känns det fantastiskt att få fira jul hemma i år. Jag längtar ♥

Säg hej till Siri

 
Den 8 september hämtade vi hem denna lilla skönhet, en skogisblandning vid namn Siri. Vi har velat ha en liten kisse länge, dels för vår egen skull och dels för Daisys. Hon är nämligen helt tokig i katter och tycker att de är sååå mycket roligare att busa med än andra hundar. Och som de leker, varje dag är det fullt ös här hemma och även om det kan gå lite väl vilt till ibland skulle jag aldrig kunna leva utan dem. Djur måste vara det goaste som finns!
 
Just nu myser vi alla i soffan och äter min hembakta sirapslimpa. Har varit hemma från jobbet de två senaste dagarna pga att jag mått så sjukt dåligt, har känt mig hängig i hela kroppen och inte orkat göra just någonting, men imorgon är det back to work som gäller. Ha en mysig kväll!

Ett nytt försök, igen...

 
Hej fina!
 
Bara sådär kom bloggsuget tillbaka. Har känt noll inspo de senaste månaderna då det varit så mycket annat som upptagit min tid, men nu, när lägenheten här i Salabacke äntligen känns som vårt hem, saknar jag faktiskt allt som har med bloggande att göra. Det är ju så otroligt kul att få dela med sig av och bjuda på små bitar av livets olika skeenden. 
 
Mycket har också hänt sedan jag bloggade sist i slutet av augusti. Då var jag ju påväg upp till Luleå för att påbörja en utbildning till Hälsovägledare, och trots 10 mycket lärorika dagar i norr kände jag ganska snabbt att det inte var något för mig. Efter 3 veckor hoppade jag av och har istället jobbat heltid sedan dess, vilket jag inte ångrat en sekund. Tvärtom har paniken över att skaffa mig en utbildning äntligen släppt. Det kanske verkar konstigt då jag var så otroligt entusiastisk över att studera i somras, men grejen är den att jag har varit så fokuserad och inställd på att plugga vidare och sökt utbildning efter utbildning de senaste åren, att jag när jag äntligen blev antagen i höstas var överlycklig över bara faktumet att jag lyckats komma in på ett universitet. Men redan de första dagarna i Luleå fick jag ångest, och när jag kom hem igen gick det helt enkelt inte att smälta vad jag kastat mig in i. Det enda jag kände var att jag tagit mig vatten över huvudet och att detta absolut inte var vad jag ville. Samtidigt fick jag skuldkänslor, det kändes inte rätt att "kasta bort en utbildning". Så beslutet att hoppa av var inte lätt att fatta, men som så många gånger förr vet jag att det är helt omöjligt för mig att göra något som jag verkligen inte vill, och idag är jag otroligt tacksam över att jag än en gång följde mitt hjärta och struntade i normen att man "måste" utbilda sig. Nu känner jag ingen som helst brådska över att söka en utbildning igen för jag vet att man inte behöver studera flera år på högskola för att komma någon vart i livet. Och vet man inte till 100% vad man vill läsa är det ändå totalt bortkastat med tid och pengar. Föresten, läs Jonna Jintons otroligt kloka och välskrivna inlägg om samma ämne här. Hon ger mina ord ännu mer kött på benen.
 
Skolan har aldrig varit något större problem för mig, men jag har heller aldrig varit något riktigt läshuvud. Jag är en kreativ person som vill uttrycka mig praktiskt, och att spendera ytterligare flera år i skolbänken lockar mig helt enkelt inte. Jag vet inte vad jag vill "jobba med", men jag vet vad jag vill här i livet. Det räcker för mig! 
 
Puss på er!