Lovely Oats

 
Imorse gjorde jag en liten specialare till frukost och spetsade gröten med en hel drös goda ting. Recept kommer här:
 
1 dl fiberhavregryn
2 1/2 dl vatten
1 msk linfrön
1 tsk jordnötssmör
1/2 dl ekologiska russin
1 skopa proteinpulver med valfri smak, jag använde choklad
salt
 
Koka upp havregrynen och linfröna tillsammans med vatten och salt. Tillsätt russinen, jordnötssmöret och proteinpulvret när gröten börjar bli färdig. Toppa med valfri mjölk, frukt och bär.
 
Jag har nästan helt slutat dricka vanlig komjölk, dricker enbart mandelmjölk nu för tiden och det helt enkelt för att jag tycker att det är 100 gånger godare. Som ni ser toppade jag även med kiwi och jordgubbar och strösslade lite linfrön över. Efter denna pangfrulle tränade jag sedan ett pass här hemma medan jag halvkollade på Sveriges match (vinst, wohoo!), och nu håller jag på att laga lite lunch till mig och gubben, som snart kommer hem från träning. Sedan får vi se vad resten av den här dagen har att bjuda på, bra start på denna onsdag i alla fall!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen