We only regret the chances we didn't take

 
Hej blöggreaders! Nu har jag landat i Övik. Vi kom hem i fredagskväll, och spenderade helgen hemma hos mina föräldrar på Nötbolandet. Snacka om att det kändes konstigt att vara hemma igen! 9 månader sedan sist, helt sjukt. Men det var självklart både skönt och kul också, har saknat min familj jättemycket. Sedan i söndags har vi varit hos Jeppes familj i Kroksta. Känns super att vara här igen, trivs så bra. Dock känns det verkligen inte som att det är så pass länge sedan sist, det känns så naturligt på något vis.
 
Odense känns dessutom sjukt långt bort, ungefär som att det är flera månader sedan vi var där. Jag saknar det inte ännu utan kände att tiden var rätt att åka hem, men det är klart att vi tar många fina minnen med oss därifrån. Tiden i Danmark har verkligen varit en upplevelse och erfarenhet för livet. Det har varit både ups and downs, men det är det positiva som jag kommer att ta med mig och komma ihåg. Allt tråkigt som hände är inte värt att ägna fler tankar, idioter finns överallt. Jag ångrar ingenting och är bara glad över de härliga människor som vi fått lära känna och som vi förhoppningsvis kommer att hålla kontakten med. Det känns även väldigt häftigt att ha fått chansen att bo nästan 1 år i Danmark, som är likt Sverige på många sätt men som även har sina egenheter. Är det något jag verkligen kommer sakna så är det staden i säg (och gymmet), Odense är supermysigt!
 
Men nu är jag och älsklingen tillbaka i Norrland som sagt och här kommer vi (förmodligen) att stanna till i sommar någon gång, då flyttlasset bär av någon annan stans. Var vet vi inte än, det får bli en surprise!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Åh vad spännande! Hänger det på vart han får kontrakt någonstans eller har ni en planerad flytt? :)

Svar: Det hänger på vart Jeppe får kontrakt någon stans. Inget är klart än men mest troligt blir det Sverige i alla fall :)
Josefine Söderholm

2013-04-17 @ 14:04:44
URL: http://vintagegroupie.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du mødte jo MIG :).

2013-06-28 @ 21:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen