Lycklig

 
Okej, nu kan jag inte hålla mig längre. Jag bara måste berätta för er att jag äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN har blivit antagen till en riktig utbildning!

Vid det preliminära intaget stod jag som reserv på alla program som jag sökt och hade ställt in mig på att fortsätta med engelska-kursen som jag påbörjade i våras (samt läsa en annan kurs som jag kommit in på), men när den andra antagningen kom hade jag helt plötsligt kommit in på mitt andrahands val. Ni som sökt högskola vet säkert, precis som jag, hur sjukt svårt det är att komma in på ett program då det är otroligt hård konkurrens i och med att så många vill utbilda sig just nu, så min glädje vet verkligen inga gränser. Jag tror fortfarande inte att jag riktigt fattat det ännu.
 
Utbildningen är i alla fall en 3 årig distansutbildning till Hälsovägledare på Luleå Tekniska Universitet. För er som inte vet vad en Hälsovägledare gör/är kan jag sammanfatta det lite kort som så att den huvudsakliga arbetsuppgiften är att arbeta med hälsofrågor och vägleda andra människor till medvetna och hälsofrämjande val. Dessa grundar sig i en helhetssyn på människors hälsa kopplat till fysiskt, psykiskt, emotionellt, socialt och andligt välbefinnande. Jag som alltid varit extremt intresserad av hälsa och hur ditt sätt att leva och äta påverkar din kropp tycker förståss att det låter otroligt spännande och jag tror och hoppas av hela mitt hjärta att jag äntligen har hittat rätt.

Jag kommer att läsa härifrån Uppsala då det som sagt är en distansutbildning, men jag kommer att behöva åka upp till Luleå ca. 2 gånger per termin för föreläsningar osv, vilket jag gör om redan 2 veckor då jag åker dit för inskrivning och stannar i 1,5 vecka. Jag är så nervös, haha! Men jag tror att det kommer att bli super, jag ser verkligen framemot detta som fan. I´m gonna put my soul into it!

Kommentarer
Postat av: anne

Älskar ditt hår!

2013-08-15 @ 14:57:43
URL: http://enna.blogg.se
Postat av: Michaela

Yey, du har börjat blogga igen! Och grattis till utbildningen, vad kul att ha något att göra. Det är ju verkligen inte lätt att komma in på utbildningar nuförtiden.

Svar: Tack :) Ja, det sköljmedlet är helt underbart.

2013-08-17 @ 12:13:23
URL: http://bymichaela.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hej! Har precis som du kommit in på Hälsovägledarprogrammet och har kollat runt lite för att hitta nån som också har gjort det och så hamnade jag här på din blogg. Kände att det kunde vara skönt att ha lite kontakt med någon i samma situation såhär innan starten! Om du har lust får du jättegärna maila mig så kanske vi kan höras mer! Känner mig nämligen lite lost och oförberedd, det börjar ju närma sig :)
Kram!

2013-08-18 @ 16:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen