Lucia

Glad Lucia, alla fina! Sitter i skrivande stund och kikar på ett fint lussetåg på 2:an, tänker tillbaka på alla de gånger jag själv varit med i ett tåg och kan nog inte räkna dem på två händer. Jag blev alltid framröstad som kandidat till Lucia när jag gick i skolan, antagligen på grund av mitt långa, ljusblonda hår (även om Lucia var mörk, ja jag vet). Jag nöjde mig med att gå som tärna dock, jag vägrade nämligen att läsa upp den där förbannade dikten som Lucia alltid åkte på, haha. Sista gången jag var med i ett tåg var för 6 år sedan när jag var med i Öviks egna Luciatåg. Då lussade vi för över 50 företag i stan på bara några dagar, hektiskt men otroligt kul! Lucia är så mysigt. Nu är julen verkligen nära.
 
Till veckan jobbar jag 3 dagar, sedan åker vi hemöver för att fira jul med familjen. Jag längtar så jag tror jag spricker! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen