Beautiful blonde hair

 
Som ni ser har jag gått och blivit blondie igen! "Kort" och mörkt var inte alls min grej, jag tröttnade efter 1 vecka typ. Även om jag älskar förrändringar kommer jag alltid tycka att jag passar bäst i blont, det är ju trots allt min naturliga hårfärg.
 
Jag började med att göra en sk blonderingstvätt för att mjukstarta lite (man blandar blekning+vatten+shampoo och tvättar håret med) men tyvärr gav det inte särskilt mycket resultat. Längderna blev OK men min hårbotten blev helt jävla orange, så jag köpte en ny blekning och la på utväxten och drog sedan ut det på längderna sista kvarten. Blev betydligt bättre än innan men det var fortfarande gult på vissa ställen, så jag köpte ännu en blekning och gjorde om proceduren. Fick till en jämn färg denna gång, dock alldeles för varm, så jag la i en neutraliserande skumtoning från Goldwell som tog bort det mesta och nu är jag faktiskt nöjd med färgen. Passar mitt gamla löshår perfekt, och mitt hår är inte mer slitet nu än vad det var innan. Dock är jag lite sugen på att bli ännu blondare!
 
Sjukt egentligen vilka pengar man lagt ner på frisörbesök när man kan kirra biffen själv för 200 kr. Jag har ju ändå kunskaperna då jag faktiskt gick frisörprogrammet på gymnasiet, så vore dumt att inte utnyttja dem. Dock tycker jag inte att man ska hålla på och trixa hemma om man inte vet vad man håller på med. Särskilt inte med blekning som kan gå åt helvete fel. Har sett alltför många misslyckade hemmablonderingar som skiftar i allt från orange till pissgult, ryser vid bara tanken haha!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Äntligen kan man kommentera igen!! Och din design är sjukt snygg!

Svar: Tack babe! Det ska bli gött att köra igång igen på riktigt!
Josefine Söderholm

2013-03-19 @ 16:17:10
URL: http://vintagegroupie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen