Fit is the new skinny

 
Åh vad dessa skor är snygga! Det är alltså ett par Nike Air Max 90 som jag gått och kärat ner mig totalt i, tycker att de är så jävla feta och vore så ballt att bryta av en lite mer dressad outfit med ett par. Förut tyckte jag inte att "träningsskor" var snyggt alls att ha till vardags men nu har jag ångrat mig. Sportmode är fett snyggt!
 
På tal om träning. Känns det inte som att det helt plötsligt gått och blivit extremt populärt att träna? Jag tycker man ser och läser om träning i var och varannan blogg nu för tiden, ungefär som att det skulle gått och blivit "trendigt". Jag menar inte att det är något nytt fenomen, inte alls, men det känns som att träningen liksom har spridit sig ända till dem som tidigare aldrig intresserat sig för gymmande osv. Vilket är skitbra! Alla borde träna. Minst en halvtimme om dagen ska man ju röra på sig för att må bra, och det gör verkligen stor skillnad. Det är jag själv ett levande bevis på, som den soffpotatis man var för bara 1 år sedan. Dock kan jag tycka att det är lite skämmigt att, som vissa gör, konstant skriva på t.ex Facebook om sin träning, ungefär som att det vore bortkastat om man inte fick lite bekräftelse för mödan. Man tränar ju faktiskt för sin egen skull, och inte för någon annans. En annan sak jag tänkt på också är att det nu för tiden även känns lite pinsamt att erkänna att man inte tränar. Kan det vara därför så många helt plötsligt hakat på? Jag vet inte, och egentligen spelar det väl ingen roll när det handlar om en så hälsoavgörande sak som att motionera, men jag tyckte bara att det var ett intressant ämne att ta upp.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Det har blivit trendigt att träna! Och att vara hälsosam. Jag tycket det är jättebra, då vi lever i en tid med fruktansvärt mycket övervikt. Däremot känns det som att man gärna skriver/lägger ut bilder på när man tränar och äter hälsosam mat. Vad som däremot sker "bakom stängda dörrar" är kanske något helt annat. Men just eftersom att det är trendigt att träna vill man ändå gärna vara med, vara inne,

Svar: Instämmer helt!!
Josefine Söderholm

2013-03-25 @ 21:18:30
URL: http://vintagegroupie.blogg.se%3A
Postat av: Sandra

Dom är så jävla snygga, funderar faktiskt på att ge mig själv ett par nike air bara för att haha.

2013-03-26 @ 15:11:54
URL: http://sandrafalkevik.com
Postat av: Ida

Så himla snygga!! Håller med dig om att det helt plötsligt har blivit lite av en trend att träna. Fast det känns ju bättre att det är trendigt att träna och äta nyttigt än att det är trendigt att svälta sig och vara så smal det går!

2013-03-26 @ 18:13:39
URL: http://idasivertsson.blogg.se
Postat av: Camilla

Så sant! Visst är det bra att folk börjar träna, sjukt jobbigt bara att gymmet är så överfullt numera haha. Sedan att vissa personer fokuserar mer på att ta samt lägga ut bilder på sitt slutresultat på maskinerna (haha) med tags som #aldrigvila och posar så de nästan knäcker ryggen i spegeln än att faktiskt träna stenhårt är ju lite småkul. Men ska ej vara bitter, det är ju faktiskt jävligt bra trots allt.

Svar: Haha eller hur! Tycker det är lite komiskt. Men som sagt, det är självklart en bra sak :)
Josefine Söderholm

2013-03-28 @ 09:36:04
URL: http://universe-illusion.tumblr.com
Postat av: FITNESSLINDA

Älskar skornaaaa! WANT! Men ja, träning känns ooootroligt trendigt. Stör mig på något sätt ändå. Snart kommer det säkert inte alls vara lika "inne". Fast det är såklart superbra att folk rör på sig! Frågan är om de gör det på riktigt eller för att det ser bra ut? Hmmmmmmmm. Nä! Nu ska vi inte vara såna. Det är ju bättre än att supa och sitta på soffan hela tiden såklart! ;)

2013-04-29 @ 21:40:27
URL: http://nattstad.se/fitnesslinda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen