Haters gonna hate

 
Inatt sov jag rövigt dåligt, kunde inte somna igårkväll och när jag väl lyckades vaknade jag hundra gånger och fick sedan slita mig själv ur sängen vid 10 trots att jag var långt ifrån utvilad. Hatar såna nätter. Men idag är det ju fredag och solen skiner (äntligen...!) igen så jag är på bra humör ändå. Ikväll är det dags för semifinal nummer två också vilket känns roligt och spännande. Hoppas på mycket folk, härlig stämning och en bra match.
 
Föresten, en sak som jag har ältat länge nu och som jag bara inte kan släppa är något en av tjejerna här nere sa till mig strax innan jul. Hon sa att det alla tjejer, inklusive hon, tänkte när de såg mig första gången var "henne vill vi inte vara med, henne tycker vi inte om". Jag vet att hon inte menade något illa eller personligt (eller personligt är det ju men hon syftade på första intrycket, dvs innan vi hunnit prata med varandra) när hon sa det utan det hon menade var att de helt enkelt tyckte att jag såg "för bra ut". Förstås kan jag inte låta bli att undra då vad det är med mitt utseende som gjorde att de inte ville lära känna mig? Jag vet att jag är blyg och ganska tillbakadragen när det blir mycket nya människor omkring mig på samma gång, men jag är alltid glad och trevlig när jag pratar med någon och jag dömer aldrig en person innan jag skapat mig en egen uppfattning. Jag skulle heller aldrig bete mig illa mot någon som inte gjort något personligt mot mig. Nu menar jag inte att jag supersnygg eller något, men ser jag en person som jag tycker ser bra ut så är det inte direkt så att jag tänker "fy fan vilken hemsk människa det där ser ut att vara, henne vill jag absolut inte prata med", utan jag vill istället gärna lära känna henne då jag inspireras av snygga människor. Så vad kan det bero på? Det här är nämligen långt ifrån första gången jag blir totalt utdömd av tjejer, och jag vet inte hur många gånger jag fått höra att "du är inte alls som jag trodde att du var" och "du är mycket trevligare än vad du ser ut". Alltså, va? Ser jag så otrevlig och bitchig ut eller vad? Själv tycker jag att jag ser hur oskyldig och söt ut som helst, haha!
 
Jag vet inte vad jag ville få ut av det här, för det är inte så att jag tycker synd om mig själv eller önskar att jag såg annorlunda ut. Jag lär fortsätta att stöta på sånt här beteende, och ju mer jag utsätts för det desto lättare för att inte bry mig får jag ju, men jag önskar bara att tjejer kunde sluta slösa energi på att vara så jävla snobbiga och se andra tjejer som ett hot hela tiden! Jag är sååå less på tjejer som inte ger mig en ärlig chans, och något som dessutom både stör och smickrar mig på samma gång är när jag ser hur vissa tjejer som tycks "hata" mig samtidigt inspireras av mig. För ja, sånt ser jag faktiskt.
 
Peace

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej honey.
Du är snyggast!
Klart att alla är avundsjuka!

Puss <3

Svar: Hej min fina! Tack, dina ord värmer <3 puss på dig och Sally
Josefine Söderholm

2013-03-22 @ 19:49:49
Postat av: emelie

Blev visst anonym..
Så skulle det inte vara.

2013-03-22 @ 19:50:49
Postat av: Michaela

Tjejer lägger för mycket energi på att "inte tycka om" andra tjejer. Trots att de aldrig ens pratat med en, eller kanske bara gjort det någon gång..

2013-03-24 @ 20:47:18
URL: http://vintagegroupie.blogg.se/
Postat av: emmelie

Josefine, varför lyssnar du på sånna saker? Hur kan du tro på att ALLA tjejerna tänkte så, bara för att en person säger det? Det kan jag lova dig att de inte gjorde. Möjligen den som sa det till dig. Men inte jag. Jag tyckte att du var vacker. Men att tänka nåt så barnsligt som att man just därför inte skulle vilja lära dig att känna, det har jag svårt att tro att någon mer gjorde.
Sluta lyssna på på sånt som låter för dumt för att vara sant, är mitt råd :)
Ha en bra sommar, om vi inte ses innan!

2013-03-30 @ 22:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen