Green juice

 
I förmiddags gjorde jag mitt första pass på gymmet på exakt 1 vecka. Gissa hur efterlängtat det var? Det var en så sjuuukt härlig, jobbig, skön och grym känsla på samma gång. Jag var där i totalt 2 timmar och gick först en timma på bandet för att komma igång i kroppen. Jag vågade inte löpa eftersom jag fortfarande är förkyld och inte vill riskera att bli värre igen, men jag var ändå alldeles svettig efter powerwalkningen så det kändes ändå bra. Tror faktiskt att det är bra att svettas ut lite skit, och totalt blev det 6km. Sedan körde jag lite blandad styrka för att liksom känna på allt igen. Kommer garanterat ha träningsvärk imorgon och det känns gött. 
 
Till frukost åt jag en stor tallrik proteingröt kryddad med kanel och kardemumma, jordgubbar, kiwi och mandelmjölk och så gjorde jag en grönsaksjuice till mig och gubben för att få lite extra vitaminer innan träningen. Även om fruktjuicer har sina fördelar så är grönsaksjuicer ännu bättre, och det på grund av de innehåller mindre energi och en betydligt lägre halt fruktsocker. Jag gjorde min på:
 
3 äpplen, 1/2 gurka, en bit ingefära, 3 kiwi och 2 dl fryst spenat.
 
Ingen ren grönsaksjuice men jag blandar gärna i lite frukt för smakens skull. Denna smakade ändå inte himmelrike, haha. Ska i alla fall försöka dricka en grön juice eller smoothie minst några gånger i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen