"Healthy candy"

 
Min nya last - naturgodis. Dyrt, men ack så sjukt, jävla gott. Detta är något jag utan problem kan köpa hem några gånger i veckan, oavsett om det är tisdag eller lördag. På något vis känns det bättre att plocka lite naturgodis istället för vanligt lösviktsgodis, och visst: ur näringsmässigt perspektiv är ju mycket av naturgodiset betydligt bättre (särskilt de naturella nötterna) och det innehåller ju mycket mindre färgämnen, mättat fett och andra tillsatser. Dock ska man inte låta sig luras och tro att man kan käka hur mycket som helst, kalorimässigt innehåller naturgodis minst lika stora mängder som vanligt godis, ibland till och med mer, och vill du gå ner i vikt är det inget bättre alternativ.
 
Vad man väljer för lördagsgodis är därför helt upp till en själv men personligen kommer jag hålla mig till naturgodiset i alla fall. Jag äter nämligen mycket mindre av det än vanligt godis, som jag har för vana att trycka i mig tills jag nästan spyr, haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen