SuperGreens & SweetDrops

bild: google.
 
Idag när jag var på gymmet var det en tjej från Helhetshälsa där och instruerade olika typer av kosttillskott, och jag var självklart tvungen att stanna till och prata lite med henne efter att jag gymmat färdigt. Bland annat fick jag smaka på en smoothie gjord på sk SuperGreens och Steviadroppar. Jag har länge funderat på att köpa Spirulinapulver och mixa i mina smoothies, men efter att ha provat och fått information om detta SuperGreen-pulver kommer jag att köpa hem det istället. Det innehåller nämligen inte bara spirulina, utan massor av nyttiga torkade grönsaker, örter och bär som är superbra för kroppen.
 
Steviadropparna, eller SweetDrops, hade jag aldrig hört talas om tidigare. Jag har endast använt mig av Stevia i strö-form så detta var något helt nytt för mig. För er som inte vet vad Stevia är kan jag berätta att det är ett helt naturligt sötningsmedel utan varken kalorier, kolhydrater, fett eller protein. Det är 300 gånger(!) sötare än vanligt socker och perfekt att använda sig av när man vill dra ner på sockret men inte den söta smaken. Dessa droppar kan man alltså använda för att söta bakverk, yoghurt/kvarg, smoothies, vatten, te/kaffe osv, och de finns i flera olika smaker såsom vanilj, choklad, toffee, citron och aprikos. Jag testade toffee i lite vatten och det smakade verkligen supergott! Dropparna är också helt naturliga och innehåller inga kemikalier eller liknande såsom annat sötningsmedel i t.ex lightdrycker gör, vilket jag tycker är kanon. Absolut värt att testa.
 
Fick även med mig några smakprover på bl.a SuperGreens, Superfruit-pulver och två olika tabletter för magen då jag berättade att jag haft lite problem med den senaste tiden. Det ska bli väldigt spännande att testa alltihopa då hon var så duktig att berätta och allt lät väldigt intressant. Produkterna säljs hos Life-butiken i Forumgallerian här i Uppsala så jag kommer absolut göra ett besök där framöver, men det finns säkerligen att beställa på nätet också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen