Eat clean, train mean

 
Idag har jag gjort mitt första träningspass på gymmet för i år och fan vad underbart det känns!
 
Jag har köpt ett månadskort på nyöppnade MyTraining som ligger bara ett stenkast ifrån där vi bor. Lokalerna är superfräscha och allt är splitternytt, precis som jag vill ha det när jag ska träna. Känner mig mycket mer peppad om gymmet håller hög kvalité, och med tanke på hur dyrt det är att träna på gym idag är det inte mer än rätt att lokalerna är fina tycker jag. Började i alla fall med att varva powerwalking med löpning i 20 minuter, och sedan körde jag igenom hela kroppen på maskinerna. Jag var heeeelt död efteråt vill jag lova, kände av träningsvärken redan under stretchingen haha! Är alldeles mör i kroppen nu och kommer garanterat vara nästintill orörlig imorgon, men oj så värt det är. Jag är fett taggad på att komma igång igen och hitta tillbaka till rutinerna jag hade nere i Danmark. Då sprang jag 5km på löpbandet på 30 minuter och hade fortfarande orken att styrketräna efteråt. Hade jag gjort det idag hade jag spytt...
 
Tanken är att träna 3-4 gånger i veckan och att inte gå ut för hårt såhär i början. Jag vet att jag inte kan fortsätta där jag slutade förra våren utan att jag kommer att behöva öka succsesivt. Nya träningskläder har jag kostat på mig också, allt för att göra träningen så rolig som möjligt. Tights från Röhnisch och tunn träningstop från Pro Touch, båda från Intersport där gubben har 15% på hela sortimentet. Det är inte helt dumt att ha en hockeyspelande pojkvän! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen