Peanut Butter Cups

 
 
Vi kör all in tema jordnötssmör idag tycker jag. Dels för att piggar upp mig en aning, och dels för att det är så fruktansvärt jävla gott. Jag får inte nog av det lena, underbara smöret som bara smälter inne i munnen, snacka om beroendeframkallande. Ett av mitt favoritgodis är Reese´s Peanut Butter Cups, men de är ju tyvärr inte särskilt nyttiga, så när jag hittade det här receptet var jag bara tvungen att testa. En betydligt hälsosammare variant, helt utan socker.
 
Jag använde:
150 g mörk sockerfri choklad
1 dl jordnötssmör
3/4 dl naturella cashewnötter
2 tsk kokosolja
 
Smält chokladen över ett vattenbad. Hacka nötterna och rör samman med jordnötssmöret och kokosoljan. Häll hälften av chokladen fördelat i små formar, klicka i lite av jordnötssmörsblandningen och fyll sedan upp med resten av den smälta chokladen. In i frysen och låt stelna ungefär 20 minuter. Then done! Älskar att något så fruktansvärt gott kan vara så otroligt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Annie

Åh detta måste jag lätt prova! Haha när jag såg detta inlägget igår satt jag faktiskt på Singapores flygplats och åt Reeses Buttercups, lustigt sammanträffande! Älskar också allt med jordnötssmör :-)

2014-02-03 @ 11:41:26
Postat av: Josefine

Annie: är det sant? Haha det var verkligen lustigt! Reeses är ju så fruktansvärt goda, men dessa duger helt klart när man blir sugen på något sött! :)

2014-02-03 @ 18:24:30
URL: http://unusualgirl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen