Peanut Butter Smoothie

 
Sjukstugan fortsätter, har nu helt tappat smak- och luktsinnet och näsan bara rinner. Fy fan vad jag blir less, skjut mig eller något! Var uppe redan vid halv 6 (somnade innan 10 igår så har ändå sovit rätt många timmar) eftersom jag inte klarade av att sova längre pga att skallen höll på att värka sönder. Jag blir verkligen så besviken, jag vill träna! Vill inte ligga som ett mähä här hemma utan ork...
 
Gjorde i alla fall, som en liten tröst, en härlig smoothie till frukost som jag hittade recept på hos "lululovescake"på Instagram (sjukt härligt konto förövrigt). Testade den för första gången förra veckan innan gymmet och jag stod mig hela passet på den så den är otroligt mättande. Hade dock inte alla ingredienser men den blev riktigt god ändå. Jag ÄLSKAR jordnötssmör. Den bestod av:
 
1 frusen banan
1 glas soyamjölk (det var sista gången jag kör på soya, hädanefter kommer jag att köpa mandel- eller hasselnötsmjölk och det på grund av att soya inte är så hälsosamt som man kanske kan tro)
1 skopa proteinpulver med chokladsmak
1 msk ekologiskt jordnötssmör
 
Mix & serve. Jag toppade med lite krossad, osötad choklad också, men mest bara för bildens och utseendets skull ;) igår gjorde jag förövrigt världens godaste peanutbutter cups som är perfekt att snacks:a på då suget sätter in. Recept på dem kommer senare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Matbloggstoppen